نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری یک مرحله بسیار مهم برای تمامی کسانی است که تصمیم گرفته‌اند منزل یا محیط کار خود را با پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای، پارتیشن‌بندی کنند. ظرافت‌های به کار رفته در ساخت پارتیشن‌های شیشه‌ای باعث می‌شود تا نیاز باشد برای نگهداری و نظافت این محصول به یک سری اصول مهم پایبند بود.

اگر شما نیز اطلاعات چندانی در رابطه با اصول مراقبت از پارتیشن شیشه ای اداری ندارید و می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید، مطالعه این مطلب مختص شما است‌.

نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری

نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری فرایندی مهم است که طی آن تلاش می‌شود گرد و غبار پارتیشن گرفته شده و هر گونه آلودگی بر روی آن پاک شود. همچنین با رعایت یک سری اصول شرایطی فراهم شود تا این محصول برای سالیانی طولانی همچون روز اول سالم و نو باقی بماند و قابل استفاده باشد.

تاثیر مستقیم نحوه تمیز کردن پارتیشن شیشه ای بر روی عمر مفید و افزایش زیبایی این محصول باعث شده است تا متخصصان تاکید کنند حتما به نکات نگهداری از پارتیشن شیشه ای پایبند باشید.

نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری (در 5 گام ساده)

مراحل نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای هوشمند اداری

چنانچه قصد نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری را دارید، ضروری است به آموزش طریقه شستن پارتیشن شیشه ای اداری پایبند باشید. برای تمیز کردن و رفع آلودگی‌های این محصول ضروری است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • آماده‌سازی شرایط

اولین و مهم‌ترین مرحله از نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری آماده‌سازی شرایط است. طی این فرایند ابتدا هر آنچه که در اتاق قرار دارد جمع شده و یک ماده شوینده مناسب برای تمیزکاری انتخاب می‌گردد.

  • غباررویی

در مرحله غباررویی با استفاده از یک حوله یا پارچه نرم گرد و غبارهای قرار گرفته بر روی سطح پارتیشن از بین می‌رود.

  • مرحله شست‌و‌شوی

در این مرحله از یک اسفنج برای پخش کردن مخلوط شوینده و آب بر روی سطح پارتیشن اداری شیشه‌ای استفاده می‌شود و در نهایت نیز از یک اسفنج تمیز دیگر برای آبکشی کردن و رفع آثار شوینده استفاده می‌شود.

  • مرحله خشک کردن

با هدف جلوگیری از آسیب دیدن پارتیشن شیشه‌ها خشک می‌گردد. بهتر است از یک حوله نرم برای این کار استفاده شود.

بیشتر بخوانید: پارتیشن اداری ام دی اف بخریم یا شیشه ای

نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری (در 5 گام ساده)

مهم ترین نکات نگهداری از پارتیشن اداری شیشه ای

در هنگام نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری توجه به یک سری نکات ضروری است. در ادامه نکاتی برای نگهداری پارتیشن اداری بیان خواهیم کرد که می‌تواند به طور مستقیم طول عمر پارتیشن شما را افزایش دهد. از مهم‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیچ اشیای سنگین و نوک تیزی که بتواند بر روی سطح پارتیشن شما خط و خش و آسیب‌دیدگی ایجاد کند، نباید استفاده شود.
  • در صورت جابجایی یا انبار کردن پارتیشن‌ها، دستورالعمل‌های سازنده را برای جلوگیری از آسیب به آنها دنبال کنید.
  • لولاها، ریل‌ها و سایر یراق‌آلات پارتیشن را به طور مرتب با روغن یا اسپری روان‌کننده مناسب چرب کنید تا از حرکت روان و بدون سر و صدای آنها اطمینان حاصل نمایید.
  • به طور مرتب پارتیشن‌ها را برای بررسی هرگونه ترک، تراشه، خراش یا آسیب‌های دیگر که می‌تواند با گذشت زمان به یکپارچگی پارتیشن آسیب برساند، بازرسی کنید.
  • به طور مرتب (حداقل هفته‌ای یکبار) با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب و محلول آب گرم و صابون ملایم، سطح پارتیشن را تمیز کنید.
  • در آموزش نظافت پارتیشن شیشه ای آورده شده است که لکه‌ها را بلافاصله پس از ایجاد، با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا از ماندگاری آنها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: بهترین پارتیشن اداری ۱۴۰۳

نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری (در 5 گام ساده)

اصول نظافت پارتیشن شیشه ای سند بلاست و مات

پارتیشن شیشه ای سند بلاست و مات یکی از بهترین و در عین حال زیباترین پارتیشن‌های بازار هستند که به دلیل ظاهر خاص بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. در هنگام نظافت این محصولات ضروری است به اصول زیر پایبند باشید:

  • قبل از شروع نظافت، حتما فضای اطراف پارتیشن را از هرگونه مانع یا اشیاء اضافی خالی کنید. این کار به شما آزادی عمل بیشتری برای تمیز کردن کامل سطح پارتیشن می‌دهد.
  • یک شوینده مناسب و ملایم برای تمیزکاری استفاده کنید. توجه داشته باشید که نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری نباید به آن آسیب وارد کند. بنابراین به هیچ عنوان سمت شوینده‌های بسیار اسیدی نروید.
  • با استفاده از یک دستمال یا برس نرم، گرد و غبار سست را از سطح پارتیشن زدوده و سپس آن را با جاروبرقی دستی یا جاروبرقی با سری مخصوص برس نرم، به طور کامل جاروبرقی بکشید.
  • محلول شوینده انتخابی خود را با یک پارچه نرم و مرطوب به سطح پارتیشن آغشته کنید. به آرامی و با حرکات دایره‌ای، کل سطح پارتیشن را تمیز کنید. برای دسترسی به گوشه‌ها و زوایا نیز می‌توانید از یک برس نرم یا مسواک استفاده نمایید.
  • پس از تمیز کردن کامل، پارتیشن را با استفاده از یک پارچه یا اسفنج تمیز و مرطوب به طور کامل با آب تمیز آبکشی کنید تا اثری از مواد شوینده روی سطح باقی نماند.
  • در آخرین مرحله ضروری است برای جلوگیری از ایجاد لکه و خط و خش، پارتیشن را با استفاده از یک پارچه میکروفایبر بدون پرز یا حوله نرم به طور کامل خشک کنید.

بیشتر بخوانید: عکس پارتیشن اداری شیشه ای

نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری (در 5 گام ساده)

پارتیشن اداری شیشه ای را با چه چیزی بشوییم؟

برای شستشوی پارتیشن اداری شیشه‌ای، بهتر است از مواد و شوینده‌های ملایمی استفاده کنید که به سطح شیشه آسیب نرسانند.

ساده‌ترین و در دسترس‌ترین روش، استفاده از آب گرم و صابون مایع است. برای این کار، یک سطل آب گرم را با چند قطره صابون مایع مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب، سطح شیشه را تمیز کنید. سپس با یک پارچه میکروفایبر بدون پرز، شیشه را خشک نمایید.

سرکه سفید یک ماده پاک‌کننده طبیعی و ضدعفونی‌کننده دیگر است که می‌تواند برای تمیز کردن لکه‌های سخت‌تر از روی شیشه استفاده شود. برای این کار، یک پیمانه سرکه سفید را با دو پیمانه آب مخلوط کنید و محلول را در بطری اسپری بریزید. سپس محلول را روی شیشه اسپری کنید و با یک پارچه نرم آن را پاک کنید. در نهایت، شیشه را با آب تمیز آبکشی کرده و با پارچه خشک نمایید.

یکی دیگر از راهکارهای موجود استفاده از شیشه پاک‌کن‌های مخصوص است. در بازار انواع شیشه پاک‌کن‌های مخصوص شیشه وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تمیز کردن پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری استفاده کنید. البته ضروری است هنگام انتخاب شیشه پاک‌کن، به دنبال محصولاتی باشید که فاقد آمونیاک و مواد شیمیایی خشن باشند.

نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری (در 5 گام ساده)

ساوین دکور؛ مجری پارتیشن های اداری شیشه ای در تهران

روند ساخت پارتیشن تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت، ماندگاری و طول عمر آن خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می‌شود فرایند ساخت را به بهترین مجریان فعال در این زمینه بسپارید.

ساوین دکور به دلیل داشتن کادری متخصص و همچنین استفاده از ابزاری نوین و کارآمد به عنوان بهترین مجری پارتیشن های اداری شیشه ای در تهران شناخته می‌شود که امکان ساخت انواع پارتیشن در طرح‌ها و رنگ‌های دلخواه با هزینه‌ای بسیار مناسب را برای کاربران فراهم کرده است. ما در این مجموعه بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری پرداختیم و اطلاعاتی را در این باره ارائه دادیم. توجه به این نکات کمک می‌کند تا بتوانید ظاهر پارتیشن خود را بهبود بخشیده و برای سالیان طولانی از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید ساخت درست و اصولی پارتیشن یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر عمر این محصول محسوب می‌شود. به همین دلیل ضروری است فرایند ساخت را به متخصصانی چون متخصصان مجموعه ما بسپارید. برای دریافت خدمات می‌توانید با شماره تلفن‌های ۰۹۱۲۵۴۷۹۷۹۴ – ۰۲۱۶۶۶۵۹۷۰۷ تماس گرفته یا به آدرس شهرک صنعتی چهاردانگه، خیابان ۲۴، خیابان ۲۳/۵ اعتماد، پلاک ۲۰ مراجعه نمایید.

سوالات متداول

  • بهترین اسید طبیعی برای شست‌و‌شوی پارتیشن اداری شیشه ای کدام است؟

سرکه سفید به عنوان بهترین اسید جهت رفع آلودگی‌های پارتیشن شناخته می‌شود.

  • مهم‌ترین مزیت نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری چیست؟

مهم‌ترین مزیت نظافت و نگهداری پارتیشن شیشه ای اداری افزایش طول عمر این محصول است.

  • آیا شست‌و‌شوی پارتیشن اداری شیشه‌ای می‌تواند موجب آسیب دیدن آن شود؟

بله، اگر از شوینده‌های بسیار قوی و نامناسب استفاده شود، این عمل می‌تواند به پارتیشن آسیب برساند.